Technisch verkopers en artsenbezoekers (m.u.v. ICT)

Technisch/medisch verkopers (m.u.v. Ict) vertegenwoordigen bedrijven in een breed scala aan industriele, medische farmaceutische produkten en diensten en bezoeken daartoe bedrijven en kantoren.

Kwalificatieniveau: Hooggeschoold

Check je salaris!

  • De meerderheid van Technisch verkopers en artsenbezoekers (m.u.v. ICT) verdient een salaris tussen € 2.159 en € 4.378 per maand in 2024.
  • Een maandloon voor beginnende Technisch verkopers en artsenbezoekers (m.u.v. ICT) varieert van € 2.159 tot € 2.775.
  • Na 5 jaar werkervaring zal hun inkomen tussen € 2.635 en € 3.438 per maand liggen.

Ontvang een e-mail als we nieuwe salarisdata hebben

Door je e-mailadres te delen, ga je akkoord met ons privacybeleid.

Taken

  • Lijsten maken van potentiele klanten op basis van gidsen en ander bronnenmateriaal
  • Verwerven en bijhouden van kennis omtrent het goederen- en dienstenpakket van het eigen bedrijf en van dat van de conrurrentie, alsmede van marktontwikkelingen
  • Bestaande en potentiele klanten bezoeken om verkoopkanalen te creeeren en te benutten
  • Beoordelen van klantenbehoeftes en hulpbronnen en de aanschaf van bijpassende goederen of diensten aanbevelen
  • Ontwerpers van nauwkeurige aanwijzingen voorzien opdat klanten maatwerk krijgen
  • Rapportages en voorstellen ontwikkelen als onderdeel van de verkoopinspanning ter demonstratie van de voordelen die het produkt of de dienst bieden
  • De kosten inschatten van de installatie en het onderhoud van uitrusting of dienst
  • Monitoren van de veranderende behoeftes bij klanten en van activiteiten van de concurrentie en hiervan verslag uitbrengen bij de directie verkoop
  • Prijzen en kredietvoorwaarden uitonderhandelen en offreren en verkoopcontracten administratief afwikkelen
  • Regelen van produktleveranties, installatie van uitrustingen en van de dienstverlening
  • De behaalde omzet aan de verkoopdirectie rapporteren, als ook over de verkoopbaarheid van produkten en diensten
  • Overleggen met klanten na de verkoop om de klantevredenheid vast te stellen, voorkomende problemen op te lossen en blijvende ondersteuning te bieden
     
    Loading...