Je denkt misschien: "Waarom zou ik mijn SEO uitbesteden en het niet zelf doen?”. Laten we eens kijken naar enkele van de beste redenen waarom jij jouw SEO-inspanningen zou uitbesteden en hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt inregelen. In dit artikel kom je er dus achter of SEO uitbesteden voor jou meer voordelen dan nadelen biedt.
Het juiste SEO-bureau vinden is niet makkelijk.
Als je probeert jouw eigen SEO te doen krijg je niet altijd de beste resultaten. SEO is een apart vakgebied, waar ik na 8 jaar nog steeds dagelijks nieuwe dingen leer. En het wordt er niet makkelijker op. Ook de mate van concurrentie op veel zoekwoorden binnen Google lijkt jaarlijks te groeien.
Het inhuren van het juiste SEO-bureau is een lastig proces. Als je het zelf probeert te doen, zul je waarschijnlijk eindigen met het inhuren van de verkeerde persoon. Om deze reden is stap één een belangrijke, vraag in je omgeving naar goede ervaringen met een bureau. Er zijn veel “cowboys” die SEO enorm hebben platgeslagen en daarmee resultaat beneden de maat bereiken.
Je hebt iemand nodig die ervaring heeft op dit gebied en die de gewenste resultaten kan leveren. Een kwalitatief en degelijk SEO-bureau dat alle facetten van SEO op een hoog niveau aanbiedt. Dit betekent dus: goede technische SEO, kwalitatieve SEO-content en uiteraard alles op het gebied van linkbuilding.
SEO uitbesteden is vaak zelfs goedkoper
Stel, je besluit toch om zelf aan de slag te gaan met de zoekmachine optimalisatie. Je begeeft je in een concurrerende markt waarbij er een aantal grote spelers de posities in de top-10 hebben bemachtigd.
Je doet alles in de vrije tijd die je hebt en probeert je zo goed mogelijk in te lezen. Toch kom je er na circa 6 maanden achter dat er geen beweging zit in de in de SEO optimaliseren. Kortom, je hebt 6 maanden tijd verloren met het vooruitgaan van de SEO. Daarna duurt het wéér een periode voordat het SEO-bureau impact maakt. Had je het besluit meteen gemaakt om uit te besteden, had je een half jaar bespaart. Hoeveel is een half jaar waard voor je?
Andere voordelen van de SEO uitbesteden zijn:
- Hogere posities in Google genereren bezoekers
- SEO-posities binnen Google leiden tot kwalitatieve leads
- Een samenwerking zorgt voor de meeste kennis
- Een SEO-specialist pakt het laaghangend fruit op
- Commerciële kennis uit de markt wordt gegenereerd
- Google is complexer dan ooit: een SEO-bureau zorgt ervoor dat dit toegankelijker wordt
- Het algoritme van Google is continu aan verandering onderhevig
Waar werkt een SEO-bureau aan?
Het werk van een SEO-bureau is geen dag hetzelfde. De diversiteit houdt het natuurlijk ook leuk voor de consultants. Een grove greep uit de werkzaamheden van een SEO-bureau:
- Het schrijven van presterende content t.b.v. het ranken in de zoekmachines.
- Het verstrekken van feedback op al geschreven content. In de samenwerking met onze klanten voorzien wij onze klanten o.a. van duidelijke content briefings en wordt content geredigeerd en klaar voor SEO gemaakt.
- Websites sneller maken. Na de Core Web Vitals is dit onderdeel alleen maar belangrijker geworden.
- Domein autoriteit verhogen. Door middel van linkbuilding wordt de autoriteit, binnen Google, op een natuurlijke wijze verbeterd.
- De structuur van een website optimaliseren. De website structuur vormt het fundament voor een goede organische vindbaarheid.
- Het opstellen van een volledige SEO-strategie waar de opdrachtgever zelf mee aan de slag kan.
Een SEO-bureau inhuren
Het inhuren van een SEO-bureau is een geweldige manier om je bedrijf te laten groeien. Als je het zelf probeert te doen, maak je waarschijnlijk cruciale fouten en beschadig je jouw website. Als je een SEO-bureau inhuurt, krijg je betere resultaten en bespaar je tijd in het proces. Als je jouw bedrijf wilt laten groeien, heb je meer exposure voor jouw merk nodig en heb je meer bezoekers op jouw website nodig.
SEO is de beste manier om dat te doen. Ralf van Veen is de eigenaar van een SEO-bureau adviseert je graag hierin. Lees meer over het uitbesteden van de SEO bij een SEO-bureau op zijn website.