Taken

  • plannen en organiseren van individuele en groepsactiviteiten gericht op de ontwikkeling van de motoriek, samenwerking en sociale vaardigheden, vertrouwen en begripsvermogen van de kinderen
  • bevorderen van taalontwikkeling door verhalen vertellen, rollenspelen, liedjes, versjes, informele gesprekjes en groepsgesprekken
  • kinderen voorgaan in creatieve activiteiten zoals tekenen, kleren en kleien, toneelstukjes, muziek maken en fysieke spelletjes
  • kinderen observeren om hun vorderingen te evalueren en om signalen op te sporen die duiden op ontwikkelingsstoornissen, emotionele of gezondheidsproblemen of met ouders
  • observeren en beoordelen van eetgewoontes, welzijn en veiligheid van kinderen en factoren opsporen de hun ontwikkeling kunnen belemmeren
  • toezien op de activiteiten van kinderen zodat ze veilig zijn en conflicten oplossen
  • kinderen helpen met netjes leren eten, aankleden en wc-gebruik
  • de vorderingen en problemen van kinderen met hun ouders en met collega's bespreken en vast stellen of en wanneer ingrijpen nodig is of het inroepen van hulp van derden
  • leggen en onderhouden van samenwerkingsverbanden met anderen die met jonge kinderen werken

    Opleidingsniveau

    • Ongeschoold
    loading...

    Loading...